Meniu
Fii Social!

Skip the diet

Just eat healthy!

Noutati, retete si sfaturi

Sfaturi practice pentru un Craciun Simplu si Fit ! 06.12.2019
Share pe:

Craciunul pentru noi inseamna obiceiuri si traditii mostenite din generatii, inseamna o masa imbelsugata si in acelasi timp si cateva kilograme in plus. In spatele kilogramelor, care se vad imediat, apar si probleme de sanatate care nu sunt intotdeauna la fel de evidente. Consumul excesiv de carne, dulciuri si alcool ne forteaza intreg organismul, mai ales ca vine dupa perioada de post, iar efectele se vor vedea pe termen lung. Cel mai simplu si mai bun sfat este sa MANCATI MAI PUTIN! Acum in aceasta perioada de belsug, diferenta o face cantitatea de mancare pe care o consumam.

Sfaturi practice pentru un Craciun simplu si fit:

  • nu mancati niciodata la o masa mai mult de 2 feluri de mancare
  • incercati un mic dejun simplu, o cafea, un ceai, un iaurt, menajandu-va astfel digestia pentru festinul de peste zi
  • incepeti masa de craciun cu o salata, chiar si de fructe, care are putine calorii, astfel incat apetitul va fi redus iar produsele traditionale isi vor gasi mai putin spatiu
  • dintre aperitivele traditionale racitura este cea mai indicata, mai ales daca este facuta din carne de curcan
  • portia corecta de sarmale nu trebuie sa depaseasca 3 buc si intotdeauna alaturi de un ardei iute (intensifica arderea caloriilor)
  • salata de boeuf prin continutul mare de cartofi si maioneza ar trebui considerata mai degraba un fel principal decat un aperitiv. Limitativa la 2 linguri si eliminati alte surse de carbohidrati
  • cozonacul traditional si dulciurile,fiind bombe calorice, ar fi indicat sa ne limitam la o jumatate de felie de cozonac si 2 lingurite dintr-o prajitura
  • alcoolul (7cal/g) stimuleaza transformarea in grasime a tuturor caloriilor din mancarea cu care este asociat. Limitati-va la max 2 pahare de vin. Pentru ca deshidrateaza organismul, intotdeauna langa un pahar de vin trebuie sa fie si un pahar de apa. Apa este esenta vietii!
  • evitati sa consumati in aceasta perioada alimente pe care le mancati in mod obisnuit (paine, mezeluri, cascaval), pastrati-va pentru produse traditionale
  • mancati incet si savurati orice inghititura. Creierul are nevoie de 20 min pentru ca informatia sa ajunga la el, astfel mestacand mai mult ne saturam mai repede iar digestia este mai usoara
  • cel mai important de craciun este timpul petrecut cu cei dragi. Dupa masa de craciun iesiti la o plimbare in parc sau pe malul marii. Suntem privilegiati ca traim la malul marii si ar trebui sa profitam mai mult de ea. 

       Gasiti-va echilibrul in simplitate!